registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se

Informace o kurzu
Název kurzu: Komunikace s klienty vykazujícími rizikové nebo obtížné chování - úvod do problematiky
Kód kurzu: 5125077
Datum konání: 25.11.2025
Čas: 9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Lektor: Mgr. Věra Máchová
  • Profesionální lektorka v oblasti rozvoje osobních, komunikačních a manažerských dovedností
  • Psychodiagnostik a konzultantka při výběrových řízeních a personálních auditech.
  • Organizátorka Assessment Centre. 
  • OSVČ, praxe 22 let, z toho 17 let zkušeností se vzděláváním úředníků veřejné správy, sociálních pracovníků a pracovníků sociálních služeb.
  • Vystudovala psychologii na Masarykově univerzitě v Brně. Je certifikovanou lektorkou Asociace vzdělávání dospělých (AIVD) ČR. Absolvovala psychoterapeutický výcvik - psychoterapie zaměřená na tělo (biodynamická psychologie a biorelease).

Profil 2025 

Zkušená lektorka se zaměřením na rozvoj osobních, sociálních a manažerských kompetencí. Praxe 28 let, posledních 15 let cílovou skupinou jsou především úředníci, sociální pracovníci, pracovníci sociálních služeb a učitelé. Zabývám se také profesní, především pak manažerskou, psychodiagnostikou – jak u výběrových řízení, tak v rámci personálních auditů. V rámci projektů poskytuji poradenství v oblasti personalistiky. Od roku 2017 jsem rovněž supervizorkou OSPOD.

Akreditovaná společnost u: MPSV ČR - Kombinovaná (číslo akreditace A2025/1195-SP/PC/VP)
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2200,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Místo konání: MS_Teams - Podrobné informace
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:

Kurz je zaměřen na rozvoj kompetencí sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách při jednání s klienty vykazujícími náročné formy chování. Účastníci se seznámí se základními typy obtížných komunikačních situací s klienty s obtížným chováním, zvýší svou kompetenci používat respektující, nestigmatizující a efektivní komunikační strategie. Jedná se především o interakci s klienty s projevy agresivního a manipulativního chování. V základních principech pak také s projevy úzkosti, podezřívavosti, demence či skleslosti v chování. Účastníci získají rámcový přehled o psychosociálních a zdravotních příčinách náročného chování klientů, jehož smyslem je posílit povědomí o vhodném profesionálním postoji. Kurz klade důraz na sebereflexi pracovníků a zvyšování psychické odolnosti a připomíná důležitost prevence syndromu vyhoření

Cíle kurzu:
Účastník se lépe orientuje v základních příčinách, motivacích a projevech náročného chování klientů v sociální sféře.
Účastník si uvědomuje, které komunikační strategie je vhodné aplikovat při jednání s klienty vykazujícími agresivní, manipulativní či jiné náročné chování.
Účastník dokáže analyzovat vlastní postoje a jejich vliv na jednání s klienty.
Je motivován efektivně zvládat stresové situace.
Účastník se naučí principy respektující, nediskriminující a nestigmatizující komunikace při každodenní práci s klienty.
Účastník je podpořen v kompetenci realisticky vyhodnocovat možnosti a limity své profesní role a využívat získané dovednosti při řešení konkrétních konfliktních situací z praxe.
 
Program:

Úvod

Představení lektora a účastníků, vymezení hlavního cíle, seznámení s časovým plánem a obsahem. Vyjasnění očekávání účastníků a pravidel bezpečného vzdělávacího prostředí.

Intrapersonální kompetence pracovníka a psychická odolnost

Vliv intrapersonální kompetence zvládání stresu a duševní hygieny na zvládání náročných situací. Práce pracovníka s postoji, hodnotami, přístupem ke klientům. Sebereflexe a prevence vyhoření.

Komunikace s klientem s projevy agresivního chování - základní zásady a principy

Organizační a technické podmínky pro úspěšné zvládání klientů s agresivním chováním. Projevy dominance. Emoční vzrušivost. Obranná reakce. Odreagování frustrace. Příčiny agresivního chování klientů s mentálním postižením – základní informace. Respektující, nediskriminující a nestigmatizující komunikace a strategie zvládání. 

Komunikace s klientem s projevy manipulativního chování - základní zásady a principy

Úvod do problematiky manipulace v mezilidské komunikaci. Klienti vědomě používající manipulativní chování. Klienti nevědomě používající manipulativní chování. Jak se připravit na jednání, vedení jednání a poučení se z proběhlé interakce (práce se zpětnou vazbou).

Komunikace s klienty vykazující rizikové nebo obtížného chování - vybrané kapitoly, úvod do problematiky

Přehled vybraných forem náročného chování klientů: úzkostné, vykazující známky podezřívavosti a nedůvěry, klient s projevy demence, klient projevující známky smutku, skleslosti a sníženého zájmu o okolí. Možné příčiny (psychosociální, zdravotní, situační). Realistické zhodnocení možností rozlišování klientů v krizi, s duševním onemocněním, s poruchou osobnosti. Strategie zvládání, jež jsou adekvátní, korektní a v souladu s profesní rolí pracovníka. Důraz na respekt k důstojnosti klienta a individuální přístup.

Načrtnutí řešení situace z praxe účastníků

Inspirace k řešení konkrétního případu z praxe účastníků.

Závěr

Zodpovídání doplňujících dotazů. Shrnutí. Hodnocení.


Na seminář přihlašujeme
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)


Informace o organizaci
Pokud jste registrován jako stálý zákazník, vyplňte přihlašovací údaje v pravém sloupci webu.
1)
1) 1) 1)
1) 1)
Informace o platbě
Z účtu číslo: / uhradíme částku Kč ve prospěch konta pořadatele - Komerční banka a.s. 107-9276630207/0100, (var.symbol bude uveden na přihlášce v e-mailu) před datem konání akce. Daňový doklad obdržíte e-mailem po konání kurzu.
1)
Poznámka od Vás
Legenda:
1) povinné údaje
2) uvedené údaje jsou nutné pro vydání certifikátu
Smluvní podmínky

1. Přihláška a uzávěrka

  • Vyplněnou závaznou přihlášku zašlete elektronicky nebo poštou do termínu uzávěrky přihlášek. Termín uzávěrky přihlášek je 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Po termínu uzávěrky konzultujte přihlášení telefonicky.
  • Přihlášky jsou vyřizovány v došlém pořadí. V případě překročení kapacity zařadíme další přihlášené do náhradního termínu.

2. Úhrada

  • Objednavatel akceptuje výši smluvní ceny, která je stanovena podle zákona č. 526/1990 Sb. O cenách dohodou. Uvedená cena je konečná. Cena neakreditovaného kurzu je včetně daně z přidané hodnoty. Cena kurzu poskytovaného VCVS ČR, o.p.s. (držitel akreditace instituce MV ČR AK/I-2/2012 a držitel akreditací kurzů u MPSV ČR) je osvobozena od daně z přidané hodnoty (podrobnosti viz. následující ustanovení č. 4 a 5). Cena on-line kurzu neobsahuje náklady na občerstvení (občerstvení na on-line kurzu není poskytováno).
  • Objednavatel se zavazuje uhradit smluvní cenu na účet pořadatele před konáním akce nebo v hotovosti při prezenci. Daňový doklad obdrží účastník elektronicky po realizaci kurzu. Platbu objednavatel poukáže na účet pořadatele pod variabilním symbolem, který je na přihlášce.

3. Daňový doklad

  • Daňový doklad bude vystaven po konání kurzu, což je i datum uskutečnění zdanitelného plnění. Zálohová faktura (na individuální žádost) může být vystavena po přijetí platby na účet pořadatele.

4. Režim DPH a akreditace

  • Od 1. 2. 2011 jsou kurzy poskytované VCVS ČR, o.p.s. (držitel akreditace instituce MV ČR AK/I-2/2012 a držitel akreditací kurzů u MPSV ČR) osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
  • Účastník kurzu, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá na osvobození od DPH zákonný nárok. Objednatelem na přihlášce uvedená informace o tom, zda je přihlášený úředníkem ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. či nikoliv, je pro pořadatele kurzu závazná. Zároveň si pořadatel kurzu vyhrazuje právo tuto účastníkem uvedenou informaci prověřit a případně uvést do souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., na základě této skutečnosti je pak automaticky upraven režim DPH a udělení osvědčení.

5. Osvědčení

  • Kritériem pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování vzdělávacího programu v celém rozsahu.
  • Účastník vzdělávacího programu, který je úředníkem, vedoucím úředníkem nebo vedoucím úřadu dle výše uvedeného zákona, obdrží osvědčení o absolvování vzdělávacího programu s údaji o akreditaci VCVS ČR, o.p.s. (držitel akreditace instituce MV ČR AK/I-2/2012). Účastník, který není úředníkem, obdrží osvědčení o absolvování vzdělávacího programu bez uvedení údaje o akreditaci instituce.

6. Stornovací podmínky

  • Objednavatel je povinen uhradit storno poplatek ve výši 100 % z ceny kurzu, a to v případě, že se přihlášená osoba kurzu nezúčastní a její přihláška nebude stornována nejpozději 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není uvedeno v nabídce jinak.
  • Dle dohody lze místo přihlášeného pracovníka vyslat na akci náhradníka, případně uhrazenou částku přenést k jinému vhodnému vzdělávacímu programu.

7. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

  • Pořadatel bude svěřené osobní údaje přihlášených účastníků chránit a nakládat s nimi tak, jak ukládá zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění.
  • Objednavatel si je vědom toho, že společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. může užít jeho e-mailové adresy pro účely zasílání obchodních sdělení. Takové využití elektronických kontaktů může objednatel kdykoliv zdarma odmítnout a to prostřednictvím e-mailu pořadatele.
  • Společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s., jako správce osobních údajů, vydává v souladu s Nařízením EU č. 2016/679 („GDPR“) Zásady ochrany osobních údajů, které uplatňujeme při nakládání s osobními daty našich klientů, partnerů a dalších uživatelů (subjektů údajů). Seznamte se prosím s ochranou osobních údajů, zásadami a právy, které máte v souvislosti s GDPR zde.

​Akceptace smluvních podmínek a zásad je nutným krokem pro dokončení registrace přihlášky. 

Ano souhlasím se smluvními podmínkami.

Ano jsem seznámen/a se zásadami ochrany osobních údajů.

Ano Souhlasím s použitím e-mailové adresy, uvedené v části Informace o organizaci, pro účely zasílání obchodních sdělení.


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).