Kurzy a školení - na zakázku - detail kurzu
Jak motivovat klienta ke změně |
|
Variabilní symbol: | 0319 035 |
Datum konání: | 21.5.2019 |
Čas: |
8:30 do 15:30 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
Vincentinum - poskytovatel sociálních služeb Šternberk, příspěvká oganizace Sadová 1426/7, 785 01 Šternberk - Podrobné informace |
Lektor: |
Mgr. Rostislav Honus
Lektor se zabývá rozvojem a koučováním lidí, se zaměřením na otázky hodnot a smyslu v organizacích a v profesním životě, management, psychologii a sociologii organizací, systémy řízení lidských zdrojů a kulturu organizací, existenciální filozofií a psychologií. Je spolutvůrcem projektů Benchmarkingová iniciativa 2005, Benchmarking sociálních služeb a Úřad s úsměvem. Realizoval řadu personálních auditů a projektů zaměřených na rozvoj lidských zdrojů, implementaci systému řízení lidských zdrojů a zákaznickou orientaci. Absolvoval sebezkušenostní logoterapeutický výcvik, výcvik integrativního koučování a program IIC pro supervizory. Působí jako kouč a supervizor v sociálních službách. Je poradcem organizace Bílý kruh bezpečí a autorizovaným poradcem pro pozůstalé. Zabývá se také muzikoterapií ve spojení s aktivní imaginací. |
Akreditace u MPSV ČR: |
A2018/0137-SP/PC Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
Cena dohodou
|
Organizuje pobočka: | Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: | Kurz se věnuje tématu změny, a proč je změnit se pro lidi tak těžké, i když je změna žádoucí. Zabývá se změnou zejména u klientů, ale dotkne se i tématu změny u samotných sociálních pracovnic a pracovníků. Mezi časté důvody, proč se lidé nechtějí nebo neumí změnit, jsou např. obava ze změny, špatná strategie, nevhodné načasování, nedostatek vytrvalosti, vyčerpanost sebeovládání či nevnímání problému. U každého důvodu budou probrány možnosti, jak je možné překonat bariéry změny. Speciální pozornost bude věnována i tzv. nemotivovaným či méně motivovaným klientům a možnostem, jak se pokusit v nich probudit motivaci ke změně (např. pomocí motivačního rozhovoru, přesvědčovací techniky, porozumění stádiím změny). Prostor bude věnován i kazuistikám účastníků a také otázkám limitů možnosti ovlivňování druhých lidí – někdy je nutné smířit se s tím, že je změna nemožná či je velmi limitovaná. |
Cíle kurzu: | Absolvent tohoto vzdělávacího programu:
|
Program: | 1. Úvod. Proč se lidé nechtějí nebo neumí změnit
2. Jak pomoci klientům, kteří se chtějí změnit.
3. Možnosti motivování klientů, kteří se nechtějí změnit
4. Diskuse nad kazuistikami účastníků.
|