Kurzy a školení - na zakázku - detail kurzu
Mediační a facilitační techniky v jednání s rodiči |
|
Variabilní symbol: | 0317 810 |
Datum konání: | 6.9.2018 - 7.9.2018 |
Čas: |
10:00 do 16:00 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
Beskydský H-resort , Kunčice pod Ondřejníkem - Podrobné informace |
Lektor: |
Mgr. Elena Mešková
|
Akreditace u MPSV ČR: |
A2018/0135-SP Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
Cena dohodou
|
Organizuje pobočka: | Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: | Seminář je zaměřen na praxi odborníků, kteří pracují s rodičovskými konflikty. Cílem semináře je seznámit účastníky s komunikačními technikami, které ve své praxi mohou využít k efektivnějšímu zvládání komunikace s rodiči nezl. dětí. Seminář seznamuje účastníky s mediačními a facilitačními nástroji, které mohou ve své praxi absoloventi sami použít v případech, kdy budou jednat s klienty a nebo budou v situaci, kdy je nutné, aby vystupovali jako prostředníci mezi klienty ve sporu. Účastníci si osvojí mediační i facilitační techniky a dovednosti. Účastníci získají ucelené informace o možnostech využití mediace i facilitace v jejich praxi a budou znát limity služeb. |
Cíle kurzu: |
Účastníci se seznámí s komunikačními technikami efektivní komunikace ve vyhrocených sporech, posílí tak své komunikační dovednosti, aby efektivně zvládali a usměrňovali komunikaci s rodiči nezl. dětí.
|
Program: | 1. den Úvod. Komunikace jako nástroj sociálního pracovníka a bariéry v komunikaci s klientem. Představení účastníků a lektora, korekce očekávání účastníků. Komunikace - složky komunikace. Jaké bariéry komunikaci brání a jak se v komunikaci s klientem projevují. 2. Teorie konfliktu, přístupy sociálního pracovníka ke konfliktům. Konflikt - jeho fáze a vývoj. Vnímání konfliktu - prožívání a chování lidí v konfliktu. Jaké jsou způsoby řešení konfliktů - jejich projevy a důsledky. 3. Mediace jako metoda. Co je mediace. Co je cílem mediace. Průběh ediace - seznámení s jednotlivými fázemi procesu mediace. Výsledek mediace - jak vzniká a jak vypadá mediační dohoda. Co je jejím obsahem, jaké by měla splňovat parametry. 4. Role mediátora. Úkoly mediátora během mediace - popis jeho činnosti. Principy mediace, kterými se mediátor řídí - dobrovolnost, důvěrnost, nestrnnost. Popis jednotlivých principů a konkrétní příklady z praxe. Etika mediátora - jak je v současné době nastavena etika mediace a jak se projevuje v konkrétních situacích. 5. Nástroje a dovednosti mediátora využitelné při komunikaci s rodiči nezl. dětí. Techniky aktivního naslouchání - ukázka jednotlivých technik na příkladech z praxe. Práce s emocemi v konfliktních situacích. Praktických jednotlivých dovedností. 2. den Facilitace a role facilitátora. Co to je facilitace, jaký je její cíl. Role a úkoly facilitátora. 7. Facilitované setkání. Základní kroky facilitovaného setkání - příprava, agenda (program), zahájení setkání, provázení celým procesem, ukončení, dohoda o konkrétních výstupech, zhodnocení průběhu setkání se zadavatelem. 8. Nástroje facilitátora. Proces řešení problémů, intervenční zásahy facilitátora, problematické chování účastníků, metody sběru, třídící a rozhodování. 9. Nástroje a dovednosti facilitátora při komunikaci s rodiči nezl. dětí. Ukázky jednotlivých technik na příkladech z praxe. Praktický nácvik jednotlivých dovedností. 10. Možnosti využítí mediace a facilitace v rodičovských sporech. Závěr - ukončení, vyhodnocení semináře, rozloučení. Výhody mediace, facilitace - popis užitečnosti mediace v řešení rodinných sporů. Kdy je mediace účinná a v kterých případech je vhodné ji klientům nabídnout. Limity mediace - popis situací, kdy není mediace účinná. Kazuistiky - příklady dobré praxe.
„Vzdělávání v oblasti interdisciplinární spolupráce mezi aktéry péče o ohrožené děti v soudním regionu Nový Jičín II“ realizované v projektu „Interdisciplinární spolupráce v soudním regionu Nový Jičín“, reg. č. CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0007078 |